بورس سرمایه گذاری ایران

انواع کیف پول های بیت کوین

انواع کیف پول های بیت کوین

انواع کیف پول های بیت کوین

کیف پول های بیت کوین

آیا تابحال نام wallet بیت کوین را شنیده اید؟ ما در این مقاله به شما برخی از کیف پول های معتبر برای نگهداری بیت کوین را معرفی خواهیم کرد.

مفهوم بیت کوین

مفهوم بیت کوین ممکن است برای برخی افراد جدید باشد‌، این ارز دیجیتال محبوب بیش از یک دهه است که وجود دارد. بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و برتر است که بیشتر افراد برای سرمایه‌گذاری به این ارز دیجیتال رجوع می‌کنند.

طرفداران ارزهای دیجیتال بر این باورند که این ارزها از امنیت بیشتری برخوردار بوده، انجام تراکنش‌ها در آن‌ها ساده‌تر است و از حریم خصوصی بیشتری برخوردار هستند. به دلیل عرضه‌ی محدود‌، بیت کوین برای سرمایه‌گذاران به یکی از فرصت های طلایی تبدیل شده است.

حتی برنامه تلفن همراه «پی پال» (PayPal) که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد‌، گزینه‌ای برای خرید‌، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال را در کیف پول خود ارائه می‌دهد.

البته قابل ذکر است سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ریسک‌های مختص به خود را دارند. به طور خلاصه‌، کیف پول بیت کوین مجموعه‌ای از کلیدهای خصوصی بیت کوین را ذخیره می‌کند. به طور معمول‌، کیف پول با رمز عبور است یا در غیر این صورت از دسترسی غیرمجاز محافظت می‌شود. کیف پول بیت کوین فقط توسط صاحب آن کنترل می‌شود‌، مانند فناوری بلاک چین توزیع و به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

در ادامه به معرفی کیف پول های ارز دیجیتال و همچنین معرفی بهترین کیف پول‌های تست شده‌ی بیت کوین اشاره خواهیم نمود که در انتخاب کیف پول به کاربران کمک زیادی خواهند کرد.

۱. کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس یکی از ساده‌ترین نرم افزارها برای خرید‌، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. با کوین بیس‌، می‌توانید به حساب بانکی ایالات متحده متصل شده و به راحتی با وجه حساب خود به سرمایه‌گذاری و تجارت بیت کوین بپردازید.

همچنین قادر خواهید بود از کیف پول مستقل کوین بیس بر روی تلفن همراه استفاده کنید. کیف پول کوین بیس برای علاقمندان و کاربران تازه‌وارد و مبتدی بسیار مناسب است. خرید و فروش بیت کوین با این کیف پول بسیار شبیه به خرید و فروش سهام از طریق حساب کارگزاری است. حساب‌های معاملاتی کوین بیس می‌تواند حداقل ۴۳ ارز دیجیتال مختلف را دربرگیرد.

برخی از کوین‌ها حتی می‌توانند سود کسب کنند یکی دیگر از ویژگی‌های جالب «کوین بیس ارن» (Coinbase Earn) است که در ازای تماشای فیلم و گرفتن آزمون‌ها، ارزهای دیجیتال رایگان به شما می دهد.

کوین بیس پرو یک بستر تجاری است که دارای رابط سطحی بالا‌، پشتیبانی از رابط برنامه نویسی (API) و ساختار هزینه است. اگر از کوین بیس استفاده می‌کنید‌، مراقب کارمزدها و هزینه‌های بالا باشید. در هنگام مبادله‌ی جفت ارزها، هزینه‌های معاملات به علاوه هزینه کوین بیس با کوین بیس پلاس نیز برای معامله‌گران وجود دارد. کوین بیس چندین بار قطعی‌هایی داشته است که کاربرانش نتوانستند به خرید و فروش با این کیف پول بپردازند. اگر علاقمند به استفاده از این کیف پول هستید باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید.

نوع کیف پول: موبایل و وب

هزینه‌ی خرید: ندارد

مزایا: کوین بیس صرافی محبوب ارز دیجیتالی است و بیشتر ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

امنیت بالایی را برای کاربران فراهم می‌کند.

معایب

کارمزد تراکنش بالا و قطعی‌های پیش آمده

۲. کیف پول ترزور (Trezor)

کیف پول سخت افزاری ترزوردستگاهی است که می‌تواند کوین‌های دیجیتال شما را به صورت آفلاین ذخیره کند. این کیف پول به کامپیوتر یا تلفن هوشمند متصل می‌شود. ترزور دارای یک صفحه کوچک است که می توانید برای مدیریت اتصال ایمن خود از آن استفاده کنید. در حال حاضر‌، می توانید «ترزور وان» (Trezor One) را با قیمت ۵۵ دلار یا مدل بالاتر آن یعنی مدل T را با قیمت تقریبی ۱۷۰ دلار خریداری کنید. ترزور وان دارای امنیت بالا است که احراز هویت چند عاملی داشته و بیش از ۱۰۰۰کویندیجیتالی را پشتیبانی می‌کند. مدل گران‌تر نیز وجود دارد که تعداد بیشت‌ تر از ۱۰۰۰ عدد را پشتیبانی می‌کند. در استفاده از ترزور مطمئن شوید که هرگز ترزور یا اطلاعات بازیابی (رمز ورود و سید) خود را از دست نخواهید داد‌، در غیر این صورت بیت کوین‌های شما برای همیشه از بین می‌روند.

نوع کیف پول: سخت افزار آفلاین برای دستگاه های دسک تاپ و موبایل

هزینه خرید: ۵۵ دلار به بالا

مزایا

ذخیره سازی آفلاین بسیار امن، پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ ارز، صفحه‌ی نمایش لمسی با کاربرد آسان

معایب

کاربری پیچیده و سختی در استفاده برای کاربران

۳. کیف پول لجر (Ledger )

«لجر نانو ایکس» (Ledger Nano X) و «لجر نانو اس» (Ledger Nano S)‌ کیف پول سخت‌افزاری هستند که بیت کوین‌های شما را در یک دستگاه آفلاین ایمن نگه می‌دارند. تقریباً به اندازه‌ی یک درایو فلش هستند، دستگاه های لجر به تلفن یا رایانه شما متصل می‌شوند تا به منابع دیجیتالی ذخیره شده، دسترسی پیدا کنند. این دستگاه توسط روکش استیل ضد زنگ احاطه شده است که آن را بسیار مقاوم می کند.‌ با استفاده از نرم افزار«لجر لایو» (Ledger Live)‌، می توانید موجودی خود رابررسی کرده و ارزها را ارسال و دریافت کنید.

کیف پول لجر بیش از ۱۵۰۰ کوین و ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما با استفاده از این کیف پول محدود به بیت کوین نخواهید بود. لجر لایو حتی از ذخیره‌ی کوین نیز پشتیبانی می‌کند‌، که در آن می‌توانید بر اساس موجودی خود پاداش کسب کنید.

قیمت پایه نانو اس و بلوتوث نانو ایکس به ترتیب ۵۹ یا ۱۱۹ دلار است. نانو اس  از حداکثر ۲۷ ارز پشتیبانی می‌کند و ظرفیت حداکثر شش برنامه را در یک زمان دارد‌، در حالی که نانو ایکس حداکثر ۱۰۰ برنامه را در یک زمان در خود ذخیره می‌نماید. برنامه‌ها ممکن است برای ارزهای خاص و اهداف دیگری مورد نیاز باشند‌، به این معنی که شما ممکن است نتوانید همزمان از همه ارزهای پشتیبانی شده با یک دستگاه استفاده کنید.

نوع کیف پول: سخت افزار، آفلاین، برای دسک تاپ و دستگاه‌های تلفن همراه

هزینه خرید: ۵۹ دلار به بالا

مزایا

فضای ذخیره سازی آفلاین، بسیار امن، از ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند، بالاترین نسخه‌ی موبایلی شامل بلوتوث است.

معایب

تنظیمات پیچیده برای کاربران مبتدی در فناوری برای خرید و بارگیری ارز در کیف پول سخت افزاری خارجی‌، ممکن است مراحل زیادی برای انجام داشته باشد.

۴. کیف پول سوفی (SoFi )

سوفی یک شرکت مالی است که وام‌های سرمایه‌گذاری‌، دانشجویی و شخصی‌، کارت اعتباری و سایر محصولات مالی را ارائه می‌دهد. در«سوفی اینوست» (SoFi Invest) می‌توانید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خریداری‌ کرده، به فروش رسانده و نگهداری کنید.

حداقل ۱۰ دلار برای افتتاح حساب در سوفی نیاز است. هنگام خرید ارز دیجیتال‌، سوفی تا ۱.۲۵٪ از معامله را به عنوان کارمزد (SoFi Invest) دریافت می‌کند. کیف پول سوفی فقط از شش ارز پشتیبانی می‌کند. به اندازه برخی از ارائه دهندگان کیف پول دیجیتال و صرافی‌های ارز دیجیتال اختصاصی که صدها ارز دیجیتال یا بیشتر را ارائه می‌دهند‌، چشمگیر نیست. با استفاده از این کیف پول می‌توانید سکه‌های بیت کوین‌، اتریوم‌‌، لایت کوین، بیت کوین کش‌، اتریوم کلاسیک و دش را خریداری کنید.

سوفی تجربه‌ی کاربری فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد و برای مبتدیان ارز دیجیتال گزینه‌ی مناسبی است.

نوع کیف پول: موبایل و وب

معایب

محدودیت ارزهای موجود

مزایا

کاربری آسان

گزینه‌های موجود عالی برای تازه‌واردان

۵. کیف پول مای سیلیوم (Mycelium)

مای سیلیوم یک کیف پول رمزنگاری محبوب برای دستگاه‌های اندروید و آی او اس است.‌ این کیف پول برای افراد تازه‌وارد مناسب نیست، مای سیلیوم برای علاقمندان این حوزه که با تجربه نیز هستند ویژگی‌هایی مانند پرداخت‌های مبتنی بر کد QR ، فضای ذخیره سازی آفلاین و کنترل کلیدهای خصوصی را ارائه می‌دهد.این کیف پول حساب‌های آنلاین ایمن را ارائه می‌دهد که همین ویژگی با کیف پول‌های سخت افزاری‌ رقابت می‌کند. ارسال ارزهای دیجیتال به کیف پول‌های دیگر و کاربری رایگان مای سیلیوم آن را به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل کرده است. تنها کارمزدهای بالای این کیف پول ممکن است از محبوبیت‌ آن بکاهد.

نوع کیف پول: موبایل با پشتیبانی از فضای ذخیره سازی آفلاین (سرد)

مزایا

کاربری فوق العاده

امنیت بالا

راه‌اندازی رایگان

فضای ذخیره‌سازی آفلاین

انتقال و مبادله‌ی ارزهای دیجیتال

معایب

گیج کننده بودن برای تازه وردان

۶. کیف پول اگزودوس (Exodus)

اگزودوس یک کیف پول نرم افزاری است که بر روی لپ تاپ یا رایانه نصب می‌شود. نسخه برنامه تلفن همراه نیز در دسترس است. این کیف پول دیجیتالی شامل یک رابط کاربری جذاب است که بسیاری از ابزارهای سرمایه گذاری را در دست کاربران قرار می‌دهد. اگزودوس یک کیف پول چند ارزی و کاربر پسند است که تقریبا برای تمام بسترهای اصلی از جمله اندروید، آی او اس،‌ویندوز،‌مک و لینوکس ارائه شده است. این کیف پول دارایی‌های کاربران را بر روی خود دستگاه ذخیره می‌نماید. در اگزودوس کاربران به دارایی‌های خود دسترسی کاملی دارند. اگر کاربران تازه‌کار هستند هیچ مشکلی برای استفاده از این کیف پول نخواهند داشت.

مزایا

معایب

نداشتن احراز هویت دو عاملی

۷.کیف پول تراست (Trust Wallet)

کیف پول تراست (Trust Wallet) یک کیف پول چندارزی است که توسط صرافی بایننس مدیریت میشود. این کیف پول یکی از بهترین و امن ترین کیف پول های موبایلی ارزهای دیجیتال است. در ابتدا این کیف پول از ارزهایی که با استاندارد ERC20 و ERC223 ایجاد شده بودند، پشتیبانی میکرد اما رفته فته ارزهایی که این کیف پول آنها را پشتیبانی میکند، کامل تر شد.

ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول Trust Wallet

چگونه بهترین کیف پول بیت کوین را انتخاب نماییم؟

کیف پول بیت کوین برای کاربران ارز دیجیتال ضروری است. در این لیست به تعدادی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین اشاره نمودیم که کاربران را برای انتخاب بهترین کیف‌ پول‌ها راهنمایی می‌کنند. کیف پول‌های ذکر شده تست شده وجز بهترین‌ها هستند.

بیشتر بخوانید : بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱

خروج از نسخه موبایل