بورس سرمایه گذاری ایران

بایننس اسمارت چین چیست؟

بایننس اسمارت چین چیست؟

بایننس اسمارت چین چیست؟

بایننس اسمارت چین چیست؟

بایننس اسمارت چین، یک بلاک چین موازی بایننس چین است که به دلیل محدودیت‌های بایننس چین در اجرای قراردادهای هوشمند، بوجود آمده است. بایننس چین یک پروژه بلاک چینی است که در آوریل ۲۰۱۹ توسط صرافی بایننس با تمرکز بر روی تسهیل سازی تجارت سریع و غیرمتمرکز راه اندازی شد. توکن صرافی بایننس، بایننس کوین یا BNB نامیده می‌شود.

معرفی بایننس اسمارت چین

بایننس اسمارت چین یا به طور خلاصه BSC در سپتامبر سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد. هدف اصلی راه‌اندازی بایننس اسمارت چین این است که این صرافی، با ارائه پروتکل‌های برتر مالی به عنوان جایگزین بلاک چین اتریوم، به انقلاب سیستم مالی غیر متمرکز یا همان دیفای (DeFi) بپیوندد.

درباره بایننس اسمارت چین

بایننس اسمارت چین یک بلاکچین مستقل است که حتی در صورت آفلاین بودن بایننس چین می‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه بدهد. طراحی این دو بلاک چین، به کاربران اجازه می‌دهد در یک بلاک چین، برنامه‌های غیر متمرکز و دارایی‌های دیجیتال را ایجاد کرده و در عین حال، از مزایای معاملات پرسرعت بلاک چین دیگر نیز بهره ببرند.

بر خلاف بایننس چین، بایننس اسمارت چین دارای قابلیت قراردادهای هوشمند و سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است. این قابلیت به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که به صورت آسان پروژه‌های خود را از اتریوم به بایننس منتقل کنند.

نحوه عملکرد بایننس اسمارت چین

بایننس اسمارت چین با استفاده از قابلیتی به نام الگوریتم اثبات سهم اعتباری (PoSA) می‌تواند پردازش یک بلوک کامل را در سه ثانیه (کندتر نسبت به بایننس چین و سریع‌تر از اتریوم) انجام بدهد. در این قابلیت، شرکت کنندگان با استیک کردن بایننس کوین می‌توانند به اعتبار سنج تبدیل شوند و از تمامی تراکنش‌های موجود در یک بلوک درآمدزایی کنند. از آنجایی که بایننس چین و بایننس اسمارت چین به موازات یکدیگر کار کنند به همین دلیل امکان معامله و انتقال دارایی از طریق پل بین دو بلاک چین وجود دارد.

انتقال توکن BNB از بایننس چین به بایننس اسمارت چین

بایننس یک پروتکل انتقال بین بلاک چینی میان بایننس چین و بایننس اسمارت چین توسعه داده است. طبق این قرارداد، هنگامی که یک کاربر توکنی را از طریق پل بایننس چین ارسال می‌کند، وی مقداری مشابه همان توکن را در اسمارت چین دریافت خواهد کرد. این عملیات به صورت معکوس هم قابل انجام است. طراحی این دو بلاک چین بگونه‌ای است که به کاربر اجازه می‌دهد هم از سرعت بایننس چین بهره ببرد و هم از امکانات ساخت برنامه‌های غیر متمرکز اسمارت چین استفاده کند.

همکاری بایننس اسمارت چین با پروژه‌های دیگر

بایننس اسمارت چین به طور گسترده‌ای به دنبال همکاری‌ با پروژه‌های دیگر به منظور توسعه محصولات بیشتری است. از مهم ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از آنجایی که بایننس اسمارت چین پتانسیل پذیرفته شدن توسط پروژه‌های بلاک چینی و دیفای در سرتاسر جهان را دارد، امکان چند برابر شدن قیمت بایننس کوین بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری در سال۲۰۲۱

خروج از نسخه موبایل