۱۴۰۳/۰۱/۱۰
بهترین ارزهای دیجیتال و بازی ها در حوزه متاورس

بهترین ارزهای دیجیتال و بازی ها در حوزه متاورس

بهترین ارزهای دیجیتال و بازی ها در حوزه متاورس

پایه و اساس بازی زندگی دوم (Scond The Life) شبیه به متاورس است. در این بازی کاربران می‌توانند با دلار آمریکا پول این بازی را بخرند و با پول خود در این بازی هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. در متاورس کاربران آن قادر خواهند بود که از همه حواس پنجگانه خود استفاده کنند. در متاورس کاربران آن احساسات دارند. گاهی شاد می‌شوند و گاهی غمگین. متاورس دو نسخه دارد: ۱ و ۲. در متاورس، کاربران احتمالاً روی یک تخت می‌خوابند و آواتار آن‌ها در دنیایی سه بعدی با کیفیت فوق‌العاده بالا بیدار می‌شود و با آواتارهای دیگر و عوامل فرم‌افزاری ارتباط برقرار می‌کند.

سرمایه‌گذار خطرپذیر و مقاله‌نویس، متیو بال (Mathew Ball)، در وب سایت خود نوشته‌است که متاورس به «دروازه‌ای به سوی اکثر تجربیات دیجیتال، یک عضو کلیدی از تمام تجربیات فیزیکی و پلتفرم کار بزرگ بعدی» تبدیل خواهد شد. به باور وی، این دنیا به نیروی محرکه ساخت نسل جدید شرکت‌ها، مشابه همان اتفاقی که در زمان آغاز محبوبیت اینترنت افتاد، تبدیل خواهد شد. نکته جالب‌تر اینکه حتی می‌تواند منجر به سقوط رهبران فعلی صنعت شود؛ باز هم مشابه همان اتفاق رشد و ظهور پلتفرم‌های دیجیتال. دنیای مجازی متاورس قابلیت تبدیل شدن به یک صنعت تریلیون دلاری را دارد؛ دنیایی برای سرگرمی، تبلیغات و حتی برای برخی، مکانی برای کار کردن. Metaverse توسعه‌دهنده اینترنت نیست، بلکه جانشین آن است و قرار است با استفاده از بلاک چین و برنامه‌های غیر متمرکز ساخته شود.

 بهترین ارزهای دیجیتال متاورس با پروژه های بازی جذاب

بهترین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس بعد از تغییر نام FaceBook به Meta رشد قیمت چند صد درصدی را تجربه کردند، اما این تازه ابتدای راه است. در ادامه بهترین پروژه های متاورس که برخی یک سری بازی های جذاب و سرگرم‌کننده نیز محسوب می‌شوند را معرفی خواهیم کرد. پلتفرم و ارز دیجیتال برخی از آن‌ها هنور رشد چندانی نداشته است، اما با توجه به تحلیل فاندامنتال پتانسیل رشد خوبی دارند.

دیسنترالند (Decentraland) | ارز دیجیتال مانا (MANA)

دیسنترالند از جمله پروژه‌ های متاورس قدرتمندی است که اخیرا رشد قیمت زیادی را تجربه کرده است، اما با توجه به پتانسیل بالای این بازی متاورس انتظار داریم قیمت ارزهای دیجیتال آن باز هم افزایش پیدا کند. تحلیلگران زیادی عقیده دارند این تازه شروع روند صعودی قیمت رمز ارز اصلی پلتفرم نام برده یعنی مانا (MANA) است.

سندباکس (The Sandbox) | ارز دیجیتال سند (SAND)

Sandbox در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت Pixowl راه اندازی شد. دو نفر از بنیانگذاران پلتفرم آرتور مادرید و سباستین بورگت هستند. همانطور که در وایت پیپر آن‌ها آمده است، هدف حیاتی این پلتفرم ایجاد انقلابی در فضای بازی اصلی با فناوری مبتنی بر بلاک چین است.

آرتور مادرید، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Pixowl، محرک اصلی ایده این پلتفرم است. او مدرک خود را در رشته اقتصاد در سال ۲۰۰۰ از دانشگاه پاریس دوفین گرفته است.

یکی دیگر از بنیانگذاران سباستین بورگت در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت فناوری خدمت می‌کند. او مدرک خود را از موسسه ملی مخابرات در سال ۲۰۰۷ بدست آورده است.

قبل از اینکه یکی از اعضای موسس پلتفرم باشد، او به عنوان سرپرست پروژه برای رسانه های ۱ کلیکی کار می‌کرد. در سال ۲۰۱۱ این دو نفر Pixowl را معرفی کردند و روی چندین پروژه بازی آینده نگر با هم کار کردند.

بلاک توپیا (Bloktopia) | ارز دیجیتال بلاک (BLOK)

در مقایسه با سه پروژه متاورس بالا، بلاک توپیا بسیار جدیدتر است، اما یک پروژه متاورس خارق‌العاده با گرافیک باورنکردنی به شمار می‌رود. انتظار داریم قیمت ارز دیجیتال آن رشد زیادی را تجربه کند. این یک آسمان خراش ۲۱ طبقه‌ای است که با ورود به آن، به فضایی بزرگ متشکل از هزاران فروشگاه و دفتر کار (مجاری) قدم خواهید گذاشت. بر اساس گفته‌های توسعه‌دهنده Bloktopia، علت طراحی ۲۱ طبقه‌ای این آسمان خراش محدود بودن تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج به ۲۱ میلیون عدد است.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) | ارز دیجیتال اکس (AXS)

توکن ای ایکس اس، در حقیقت توکن متعلق به اکوسیستم اکسی اینفینیتی است. AXS یک توکن ERC-20 است که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ ساخته و رونمایی شد. توکن‌های AXS را می‌توان با انجام بازی، به‌دست آورد و با آن‌ها معامله کرد.

اکسی اینفینیتی یک بازی مبارزه‌ای مبتنی بر بلاک چین است. در اینجا شرکت‌کنندگان باید موجوداتی به نام Axie را پرورش بدهند و بزرگ کنند تا در نهایت در نبرد با Axie سایر بازیکنان از آ‌ن‌ها استفاده کنند. البته اگر حوصله کافی برای پرورش یک اکسی از ابتدا را ندارید ولی همچنان می‌خواهید در این پروژه متاورس قدرتمند حضور داشته باشید، می‌توانید یک Axie را از فروشگاه توکن‌های غیر مثلی مخصوص این بازی خریداری کنید. قیمت آن‌ها از چند دلار تا چند میلیون دلار متفاوت است و در بازار NFT ارزهای دیجیتال این بازی متاورس خرید و فروش می‌شوند.

هر اکسی دارای چهار خاصیت سلامت (Health)، روحیه (Morale)، مهارت (Skill) و سرعت (Speed) است که در نهایت برآیند آ‌ن‌ها قدرتش در مبارزات را مشخص می‌کند. در تعیین میزان مقاومت در برابر آسیب، تشخیص اولین کاراکتر برای شروع حمله و ارزیابی مقدار آسیبی که به اکسی حریف وارد می‌کنید، این چهار مشخصه نقش اساسی دارند.

انجین (Enjin) | ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ)

این یکی از پلتفرم‌های پیشرو برای ایجاد توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT) است. انجین کوین همچنین یک بلاک چین‌ متمرکز بر متاورس در فضای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. بر اساس تعریفی که سازنده این پروژه متاورس درباره خود ارائه کرده، Enjin اکوسیستمی از محصولات مرتبط با بازی به هم پیوسته و مبتنی بر بلاک چین است. گل سرسبد و بهترین محصول اکوسیستم انجین، شبکه انجین (Enjin Network) محسوب می‌شود. این یک پلتفرم بازی اجتماعی است که از طریق آن کاربران می‌توانند وب سایت‌ها و کلن‌های (گروه‌ها) خود را ایجاد کنند، با یکدیگر گفتگو کنند و میزبان فروشگاه‌های اقلام مجازی باشند

بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در سال ۲۰۲۱

اشتراک‌گذاری