۱۴۰۳/۰۲/۰۶
صرافی ارز دیجیتال ایرانی

لیست صرافی های ایرانی برای خرید ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال ایرانی چگونه کار می‌کند؟

اینکه یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی چگونه کار می‌کند به نوع صرافی بستگی دارد. اگر بخواهیم نگاهی کلی به کار صرافی‌ها داشته باشیم، هر صرافی به یکی از این دو شکل کار می‌کند:

  • حالت اول: شما با خودِ صرافی معامله می‌کنید. (از خود صرافی می‌خرید یا به خود صرافی‌ می‌فروشید.)
  • حالت دوم: صرافی خودش طرف معامله نیست و فقط یک واسط بین خریداران و فروشندگان است و از انجام معاملات مقداری کارمزد می‌گیرد.

معاملات در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

در تعداد کمی از صرافی‌ها (که البته در بین صرافی‌های ایرانی تعدادشان زیاد است)، طرف معامله خود صرافی است، یعنی افراد برای خرید ارز دیجیتال، آن را از خود صرافی خریداری می‌کنند و برای فروش، ارز دیجیتال خود را به خود صرافی می‌فروشند. در اینجا درآمد صرافی از تفاوت قیمت خریدوفروش است؛ یعنی قیمت خرید ارز دیجیتال از صرافی نسبت به قیمت فروش آن به صرافی بالاتر است.

در حالت دوم دیگر صرافی‌ها طرف معامله شما نیستند، بلکه در حقیقت واسط بین خریداران و فروشندگان هستند و از هر معامله درصدی کمیسیون (مثلاً ۰.۱ درصد از مبلغ معامله) دریافت می‌کنند. از نظر جهانی، اغلب صرافی‌ها به روش دوم کار می‌کنند، اما در ایران (حداقل در زمان نگارش این مطلب) بیشتر صرافی‌ها از نوع اول هستند، یعنی صرافی خودش طرف معامله است.

لیست صرافی های خرید ارز دیجیتال در ایران

برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بهتر است از سایت های داخلی اقدام نمایید. در ادامه لیستی از بهترین صرافی های ایرانی را مشاهده میکنید:

عنوان رتبه الکسا در ایران
نوبیتکس ۲۴
رمزینکس ۶۴۱
اکسکوینو ۳۱۱
والکس ۱۰۸
ارزینجا ۲۶۳۶
کوین کده ۱۲۴۰۶
صرافی ۲۴۵۳
اکس اونیکس ۲۰۷۶۲
دیجی ریال ۷۱۸۱
ارز پایا ۶۱۹۷
اکسیر ۷۴۲
ارزجو ۴۷۹
بیت برگ ۴۱۹
بیدارز ۱۲۴۶
بیتکس ۲۴ ۳۲۰۵
بیت ۲۴ ۶۷۹
دیجی اکسچینج ۲۶۵۰
ایرانی کارت ۲۶۵
کوین نیک ۲۱۶۴
ایکس نوین ۱۹۰۱

برای فعالیت در سایت های ارز دیجیتال ابتدا باید حساب کاربری خود را ایجاد کرده و هویت خود را اثبات نمایید. برای این کار مرامنامه، شماره تماس ثابت و اطلاعات حساب بانکی خود را در سایت گذاشته و بعد از بررسی توسط سایت، حساب کاربری شما فعال می شود.

بیشتر بخوانید : لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱

اشتراک‌گذاری