۱۴۰۳/۰۲/۰۱
آموزش ساخت و فروش توکن NFT

آموزش ساخت و فروش توکن NFT

آموزش ساخت و فروش توکن NFT

اگر می خواهید NFT های خود را ایجاد کنید، بایننس اسمارت چین (BSC) مکانی عالی برای شروع است. BSC کارمزد کم، معاملات سریع و جامعه NFT در حال رشد دارد.

پلتفرم‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما Juggernaut و BakerySwap ارزان ترین و ساده ترین هستند. شما فقط باید اطلاعات NFT خود را پر کنید، اثر هنری یا پرونده دیجیتال خود را بارگذاری کنید و هزینه ساخت NFT را پرداخت کنید. همچنین اگر تمایل به فروش NFT خود دارید، می‌توانید به سرعت آن را در بازارهای BSC NFT نیز قرار دهید.

افراد مشهور، هنرمندان دیجیتال و افراد خلاق همه در حال آماده سازی خود هستند تا آثار هنریشان را روی بلاکچین بگذارند. این یک روش عالی برای اثبات اصالت و مالکیت آثار ارزشمند است.

اگر واقعاً با استعداد یا خوش شانس باشید، می‌توانید پول مناسبی هم بدست آورید. اگر تقاضای قابل توجهی برای NFT شما وجود داشته باشد، قیمت آن می‌تواند بسیار بالا برود. شاید راجع به یک هنرمند آثار تجسمی به نام بیپل (Beeple) شنیده باشید که یک NFT با نام “Everydays: the First 5000 Days” را به قیمت بیش از ۶۹ میلیون دلار فروخت. به غیر از Beeple، سایر هنرمندان NFT های خود را در بازارهای مبتنی بر بلاکچین می‌فروشند. فروش‌های بالا خود گویای این موضوع است.

NFT چیست؟

به توکن‌هایی که دارای بلاکچین مشخصی نمی‌باشند، توکن غیر قابل معاوضه – Non-Fungible Token (یا به اختصار NFT) گفته می‌شود. NFTها جوازهایی دیجیتال هستند که به شخص اجازه می‌دهند روی متعلقاتی خاص، ادعای مالکیت کند و در عین حال به انتقال یا فروش آن‌ها بپردازند. امنیت این جوازها در گروی تکنولوژی بلاکچین است و از این نظر‌، کارکردی شبیه به بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال دارند. تکنولوژی بلاکچین به نحوی طراحی شده است که به صورت همتا به همتا، اطلاعات در تمامی حاضرین در شبکه وجود دارد و امکان هک و کلاهبردای وجود ندارد. توکن‌های NFT با ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو و … تفاوت دارند چراکه این ارزها قابلیت انتقال را دارند، اما NFT ها قابلیت انتقال را ندارند.

ارزش NFT چقدر است؟

توکن‌های قابل معاوضه (Fungible)، توکن‌هایی هستند که با هم قابلیت معامله شدن دارند و بهای آن‌ها ثابت می‌ماند. در حوزه‌ی رمزارز یک بیت کوین ارزشی معادل یک بیت کوین دیگر دارد و ارزش آن بدون توجه به صاحب یا تاریخچه‌اش ثابت است. اما قضیه در مورد توکن‌های غیر قابل معاوضه فرق می‌کند، قیمت یک توکن NFT با هر توکن مشابه آن متفاوت است. ویژگی‌های فردی یکتا بودن آن‌ها را تعیین می‌کند، بنابراین آن‌ها همچون سرمایه‌های دنیای واقعی مانند سنگ‌های قیمتی، آثار هنری یا کلکسیونی غیر قابل معاوضه هستند.

استفاده از NFT ها در صنایع مختلف گسترش یافته است و این توکن‌ها با بخش‌های مختلفی همچون بازی‌ها و کالاهای دیجیتال در ارتباط هستند و به عنوان یک توکن اتریوم خاص ساخته شده بر اساس استاندارد ERC-721 یافت می‌شوند. در سال ۲۰۲۱، استفاده از این توکن‌ها شروع به گسترش سایر بلاکچین‌ها مانند پروتکل BEP-721 کرد.

توکن ERC-721 اصطلاحی است که برای توصیف توکن‌های غیر قابل تعویض استفاده می‌شود. ERC-721 به استانداردهایی هنگام ایجاد NFT در بالای بلاکچین اتریوم اشاره دارد. بنابراین، این یک توکن است که بر اساس استاندارد ERC-721 ساخته شده است.

آیا برای استفاده از NFT به کیف پول خاصی احتیاج دارم؟

انتخاب کیف پول به شبکه‌ای مربوط می‌شود که شما برای ایجاد توکن خود انتخاب می‌کنید. خوشبختانه امروزه، اکثر کیف پول‌ها از اتریوم و بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کنند، بنابراین نباید تفاوت زیادی وجود داشته باشد. این بلاکچین‌ها دو موردی هستند که بیشتر برای NFT استفاده می‌شوند.

آنچه که در اینجا دارای اهمیت است، بررسی شبکه بلاک چین است که توکن شما روی آن ساخته می‌شود. اگر این، یک توکن اتریوم باشد، شما به یک کیف پول پشتیبانی کننده اتریوم نیاز خواهید داشت. اگر روی Tezos باشد، به کیف پولی نیاز دارید که از Tezos پشتیبانی کند.

برای ساده سازی، توصیه می‌کنیم از کیف پول متامسک یا تراست استفاده کنید. این دو کیف پول ارزهای دیجیتال از طیف گسترده‌ای از بلاکچین‌ها پشتیبانی می‌کنند. با این حال همیشه باید بررسی کنید که آیا کیف پول شما از بلاکچینی که توکن روی آن ساخته شده است، پشتیبانی می‌کند یا نه.

از چه بلاکچینی استفاده کنم؟

هنگام ساخت NFT تعداد زیادی بلاکچین برای انتخاب وجود دارد. شبکه اتریوم اولین بلاک چین اصلی بود که امروزه توکن‌های غیر قابل معاوضه عرضه می‌کند. لیست بلاکچین‌های سازگار با NFT در حال حاضر شامل Binance Smart Chain ، Polkadot ، Tron ، Tezos و بسیاری موارد دیگر است.

امروزه بیشتر NFT ها یا در Ethereum یا BSC وجود دارند. با این حال، هزینه کارمزد در اتریوم،ساخت NFT ها را بسیار گران کرده است. بایننس اسمارت چین یک گزینه بسیار ارزانتر است و همچنین سرعت معاملات در آن سریعتر است. بازارها و پروژه‌های NFT زیادی وجود دارد که مخاطبان زیادی را برای خریداران احتمالی به شما هدیه می‌کند.

از چه پلتفرمی می‌توانم برای ایجاد NFT استفاده کنم؟

انتخاب یک سیستم عامل برای ساختNFT به انتخاب شخصی و بلاکچینی که می‌خواهید استفاده کنید، برمی‌گردد. اکثر پروتکل‌های بایننس اسمارت چین، NFT شما را به عنوان توکن BEP-721 ایجاد می‌کنند، بنابراین هر پلتفرمی را که انتخاب کنید از نظر فنی یکسان خواهند بود.

اگر می‌خواهید توکن خود را به راحتی معامله کنید، احتمالاً بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که با آن آشنا هستید. به این ترتیب دیگر نیازی به انتقال NFT به مکان دیگری بعد از ساخت آن نخواهید داشت.

برای سهولت استفاده، BakerySwap ، Juggerworld و Treasureland توصیه می‌شوند. این سه پروژه‌ی BSC دارای رابط کاربری ساده و هزینه‌های ارزان برای ساخت NFT شما هستند. BakerySwap بزرگترین بازار NFT ها را دارد و این گزینه را برای هر کسی که مایل است پس از ساخت، NFT خود را بفروشد انتخاب خوبی است. Juggernaut به شما امکان می‌دهد در زمان فروش NFT، حق امتیاز تعیین کنید و Treasureland به شما امکان می‌دهد NFT های رایگان بسازید. اگر می‌خواهید از اتریوم استفاده کنید، OpeaSea یا Rarible را به عنوان دو مورد از محبوب ترین گزینه‌ها در نظر بگیرید.

آیا می‌توانم NFT را از بازار BSC به بازار دیگر منتقل کنم؟

به شرطی که پلتفرم جدید از نوع توکن شما پشتیبانی کند، می‌توانید NFT های خود را به راحتی بین بازارها منتقل کنید. بازارها و مبادلات BSC، اکثریت قریب به اتفاق از نشانه‌های BEP-721 و BEP-1155 پشتیبانی می‌کنند. این‌ها متداول ترین انواع BSC NFT هستند که پیدا خواهید کرد.

کاری که نمی‌توانید انجام دهید انتقال NFT های خود به طور مستقیم به بازار موجود در بلاکچین دیگر است. به عنوان مثال، OpenSea بطور محلی از Binance Smart Chain NFT پشتیبانی نمی‌کند. ما توصیه می‌کنیم NFT های خود را با خیال راحت روی بلاکچین اصلی خود نگه دارید.

برای انتقال NFT خود به صرافی دیگر، کالای ارزشمند را به کیف پول خود ارسال کنید. هنگامی که آن را با خیال راحت ذخیره کردید، به سادگی آن را به آدرس صحیح سپرده سیستم عامل جدید ارسال کنید. همیشه مطمئن شوید که توکن NFT شما توسط کیف پول و هر پلتفرمی که به آن انتقال می‌دهید، پشتیبانی می‌شود.

چگونه می‌توان NFT را در BakerySwap ضرب کرد؟

از ابتدا تا انتها، می‌توانید NFT ها را در مدت ۵ دقیقه در BakerySwap ایجاد کنید. فقط مطمئن شوید که مقداری BNB برای هزینه ساخت (۰.۰۱ BNB در زمان نوشتن مقاله) و یک کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره BNB بصورت آماده دارید.

توجه داشته باشید که هزینه‌های ساخت NFT می‌توانند بر اساس قیمت BNB تغییر کنند. اگر هنوز کیف پول ندارید، کیف پول تراست را برای کاربران تلفن همراه و متامسک را برای دسکتاپ توصیه می‌کنیم.

با BakerySwap می‌توانید موارد زیر را برای ضرب انتخاب کنید:

  • تصاویر
  • GIF ها
  • فیلم ها
  • فایل‌های شنیداری

مراحل زیر نحوه ساخت NFT در BakerySwap را نشان می‌دهد.

۱. ابتدا به BakerySwap NFT Marketplace بروید و کیف پول خود را در گوشه سمت راست بالای صفحه وصل کنید.

۲. پس از اتصال کیف پول، روی [Mint Artworks] کلیک کنید تا NFT خود را ایجاد کنید.

۳. قسمت‌های مورد نیاز را پر کنید.

۴- در زیر جزئیات NFT خود، روی نماد [+] کلیک کنید تا پرونده شما بارگذاری شود. همچنین می‌توانید کارمزد ساخت NFT را در زیر آن مشاهده کنید.

۵- هنگامی که اطلاعات را پر کردید و با موفقیت تصویر خود را بارگذاری نمودید، قبل از کلیک بر [Mint] حتما با قوانین درج شده در آن موافقت کنید.

۶. اگر از متامسک استفاده می‌کنید، پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد پرداخت هزینه ساخت NFT را تأیید کنید.

۷. پس از پرداخت کارمزد، می‌توانید NFT خود را با BscScan در بلاکچین مشاهده کنید.

اشتراک‌گذاری