۱۴۰۳/۰۱/۰۹
ارز دیجیتال آیون Aion چیست؟

ارز دیجیتال آیون Aion چیست؟

ارز دیجیتال آیون Aion چیست؟

آیون (Aion) توکنی است که برای ایمن سازی و دسترسی به شبکه Open Application Network (OAN) استفاده می‌شود. OAN یک شبکه عمومی در دسترس همه است و در سال ۲۰۱۸ در کانادا راه اندازی شده است. OAN با مدیریت The Open Foundation، یک سازمان غیرانتفاعی ثبت شده، هدف خود را ایجاد فضای عمومی برای ایجاد برنامه‌های باز قرار داده است.

هدف اصلی OAN تسهیل قابلیت همکاری بین بلاکچین‌های مختلف است، بنابراین به کاربران و توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های متنوعی ایجاد کنند. با ایجاد توکن AION به عنوان هسته اصلی شبکه، OAN کاربران را قادر می‌سازد با استفاده از قراردادهای هوشمند، داده‌ها را ذخیره کرده و آن را بین شبکه‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

بنیانگذاران ارز دیجیتال آیون (Aion) چه کسانی هستند؟

شبکه Open Application Network (OAN) توسط مدیر عامل شرکت؛ متیو اسپوک (Matthew Spoke) و مدیر عملیات اجرایی؛ ایان چان (Ian Chan) اداره می‌شود.

متیو اسپوک (Matthew Spoke)، فارغ التحصیل دانشگاه اوتاوا است و در چندین شرکت بلاکچین محور کار کرده است. وی همچنین بنیانگذار ائتلاف فناوری بلاکچین کانادا است. اسپوک همچنین یکی از اعضای بنیانگذار Nuco است. او در سال ۲۰۲۰، کار خود را روی Moves آغاز کرد، برنامه‌ای که برای تحریک اقتصاد پررونق gig طراحی شده است.

ایان چان (Ian Chan)، مدیر عملیات اجرایی OAN است. وی چندین مدرک دانشگاهی از دانشگاه‌های مختلف از جمله هاروارد و دانشگاه تورنتو دارد. چان در مکانیسم‌های رشد برای صنعت مالی، تجربه حرفه‌ای داشته است. او در سال ۱۹۹۸، معاون عالی رئیس گروه توماس کوک (Thomas Cook) شد. سپس به کار در Hewlett Packard پرداخت و در سال ۲۰۰۵ به Deloitte پیوست. وی از سال ۲۰۱۸ روی توسعه The OAN تمرکز کرده است.

چه چیزی شبکه آیون (Aion) را منحصر به فرد کرده است؟

Open Application Network یک عامل برهم زننده در دنیای ارزهای رمزپایه است، زیرا هدف آن پر کردن شکاف بین بلاکچین‌های مختلف است. توکن AION اساساً به گونه‌ای طراحی شده است که به توسعه دهندگان و خریداران امکان می‌دهد به راحتی از یک بلاکچین به بلاک دیگر منتقل شوند. نه تنها این، بلکه AION امکان انتقال داده‌ها و قراردادهای هوشمند را در بلاک چین‌هایی مانند اتریوم و نئو فراهم می‌کند.

عدم همکاری بلاکچین‌ها با یکدیگر هنوز هم یکی از عوامل جلوگیری از ورود این فناوری به دنیای اصلی مالی است. AION قصد دارد بستری ایجاد کند که به طور موثر بتواند جایگزین روش فعلی بانک‌ها در امور مالی جهانی شود. پیش از این OAN با نام‌های بزرگی در صنعت مانند CryptoCurve Nodesmith و BlockX Labs همکاری کرده است. نه تنها این، بلکه AION عضوی از اتحاد قابلیت همکاری بلاکچین است.

چه تعداد توکن AION در گردش وجود دارد؟

در کل ۴۸۷،۴۹۶،۸۷۴ توکن AION وجود دارد. در حال حاضر، کل عرضه وارد بازار شده و به طور فعال مورد معامله قرار می‌گیرد. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا OAN قصد دارد تعداد بیشتری توکن در آینده منتشر کند یا اینکه کل عرضه فعلی نیز حداکثر میزان عرضه برای AION است، در دست نیست.

بنیانگذاران و سایر اعضای تیم حدود ۴۰% از کل توکن‌های AION را دریافت کردند. ۵۱.۵% دیگر از توکن‌های AION طبق قراردادهای زمان بندی انتشار توکن‌ها، به مرور زمان به تدریج در دسترس عموم قرار می‌گیرند. ۸.۵% توکن‌های باقیمانده نیز بین سرمایه گذاران خصوصی که به مرحله سید (seed phase) راه اندازی AION علاقه مند بودند، توزیع شد.

امنیت شبکه آیون (Aion) چگونه است؟

بلاکچین OAN و توکن AION با ترکیبی از روش‌های اجماع اثبات سهام نمایندگی (DPoS) و اثبات اهمیت (PoI) ایمن می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم بلاکچین این است که برای امنیت بیشتر به تحمل خطای بیزانس (Byzantine Fault Tolerance) اعتماد می‌کند.

DPoS یک سازوکار اجماعی نسبتاً جدید است که برای اعتبارسنجی بلوک‌های جدید و در نتیجه ایجاد توکن‌های جدید به سهامداران متکی است. برخلاف اجماع اثبات کار (PoW)، که برای پردازش استخراج به محاسبات و نیروی الکتریکی زیادی نیاز دارد، مکانیسم‌های اجماع PoS مقیاس پذیرتر و سازگار با محیط زیست هستند.

کیف پول‌های مناسب برای خرید ارز دیجیتال آیون (Aion)

  • کیف پول اکسودوس Exodus
  • کیف پول Infinito Wallet
  • کیف پول Magnum Wallet
  • کیف پول EO.Finance
  • کیف پول Citowise

قیمت ارز دیجیتال آیون (Aion)

قیمت آیون در زمان نگارش این مقاله ۰.۲۰۴۰۸۶ دلار با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۷،۹۶۷،۱۳۰ دلار است. Aion طی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۸۲ درصد رشد کرده است و در حال حاضر در رتبه‌ی ۳۲۲ در سایت کوین مارکت کپ قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش آیون ۴۹۲,۴۲۷,۰۷۴ و تعداد کل واحدهای آن نیز همین مقدار خواهد بود.

صرافی‌های مناسب برای خرید ارز دیجیتال آیون (Aion)

در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن آیون معامله می‌شود، صرافی بایننس Binance با سهم %۴۳.۳۰ از حجم معاملات روزانه است. سایر صرافی‌ها عبارتند از:

  • صرافی Bitrue
  • صرافی Bithumb
  • صرافی Bitvavo
  • صرافی BiONE
  • صرافی KuCoin
  • صرافی Bilaxy

بیشتر بخوانید : استاندارد BEP20 و BEP2 چیست؟

اشتراک‌گذاری