۱۴۰۳/۰۲/۰۱
توکن سوشی سواپ

ارز دیجیتال سوشی سواپ (SushiSwap) چیست؟

ارز دیجیتال سوشی سواپ (SushiSwap)

سوشی سواپ (SushiSwap) یک اکوسیستم غیرمتمرکز و تحت مدیریت جامعه است که در بستر اتریوم و سایر بلاک چین‌ها ساخته شده است. محصولات اصلی شامل بازارسازی خودکار (AMM)، صرافی غیرمتمرکز (DEX)، بازار پول غیرمتمرکز (DMM)، ابزارهای بازده و مشتقات سهام می‌باشند.

سوشی یک پروتکل تحت مدیریت جامعه است و با رای جامعه برای همه تغییرات عمده پروتکل اداره می‌شود. اما عملیات روزمره، تعادل مجدد استخرها و نسبت‌ها، استراتژی تجاری و توسعه کلی در نهایت توسط سرآشپز نومی و Maki تصمیم گیری می‌شوند.

معرفی ارز دیجیتال سوشی سواپ (SushiSwap)

سوشی سواپ (SushiSwap) یک پلتفرم جدید و غیر متمرکز و به عنوان استخر DeFi می‌باشد. توکن داخلی این شبکه SUSHI است. این پلتفرم خودکار، توسط کاربران و گردانندگان مستقل آن و به روش رای گیری اداره می‌گردد. هدف سوشی سواپ تنوع بخشیدن به بازارهای مالی AMM است. هدف دیگر افزودن ویژگی‌هایی مانند پرداخت پادش با توکن SUSHI به شرکت کنندگان شبکه است.

سوشی سواپ توسط یک نهاد غیر دولتی با نام مستعار سرآشپز نومی تاسیس شد. این پروژه دارای دو بنیانگذار دیگر با نام‌های مستعار sushi swap و xMaki است که به آن‌ها Maki نیز گفته می‌شود.

نحوه‌ی عملکرد سوشی سواپ چگونه است؟

مخاطبان اصلی سوشی سواپ، تاجران DeFi  و نهادهای وابسته هستند که می‌خواهند از رونق توکن‌های این پروژه استفاده نموده و نقدینگی ایجاد نمایند. سوشی سواپ قصد دارد نسخه والد خود یعنی یونی سواپ را بهبود بخشد، به همین دلیل کارمزد ۰.۳ درصدی معاملات را در بخش نقدینگی خود کاهش می‌دهد و به کاربران حق برخورداری از حقوق حاکمیت را نیز می‌دهد.

معرفی توکن سوشی سواپ

توکن سوشی سواپ فورک شده از توکن یونی سواپ است و متعلق به صرافی غیر متمرکز یونی سواپ می‌باشد. لازم به ذکر است که هر دو جزء شبکه اتریوم می‌باشند و به عنوان استاندارد ERC-20 اتریوم به حساب می‌آیند. توکن سوشی در ۲۹ آگوست ۲۰۲۰ میلادی با قیمتی معادل ۱.۶۱ دلار به بازار عرضه شد و به قیمت ۷.۵۰ دلار رسید، اما چندی بعد سرآشپز نومی با فروش توکن‌های خود باعث شد که قیمت سوشی به یک باره ۵۰ درصد افت کند. پس از این ریزش قیمت، ارزش این توکن دیگر نتوانست به بیش از ۴ دلار صعود کند و در همین رنج با نوسانات متعددی رو به‌ رو شد.

قیمت توکن سوشی سواپ

توکن سوشی سواپ در این لحظه با قیمت ۲.۷۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶.۱۷۰ تومان معادل ۷۱.۷۱ تومان معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن $۳۰,۸۱۵,۳۹۷ دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۴.۶۴% کاهش یافته است. اطلاعات کامل این ارز دیجیتال را میتوانید در سایت کوین مارکت کپ مشاهده کنید.

نمودار آخرین تغییرات قیمت توکن سوشی سواپ

خرید و فروش توکن سوشی سواپ

برای خرید و فروش ارز دیجیتال سوشی سواپ باید از صرافی‌های خارجی استفاده کنید. خرید توکن سوشی سواپ نیز همانند دیگر رمز ارزها از صرافی‌های دیجیتال میسر است. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن سوشی سواپ معامله می‌شود، صرافی بایننس است. سایر صرافی‌هایی که از ارز دیجیتال سوشی سواپ پشتیبانی می‌کنند، عبارتند از:

  • Binance
  • HitBTC
  • CoinEX
  • UniSwap
  • OKEx
  • Hubi Global

کیف پول‌های توکن سوشی سواپ

از ارز دیجیتال سوشی، تنها دو کیف پول به صورت رسمی منتشر شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این دو کیف پول عبارتند از:

  • کیف پول متامسک Metamask
  • کیف پول Wallet Connect

همچنین میتوانید از تمامی کیف پولهایی که قابلیت نگهداری اتریوم را دارند، استفاده کنید چراکه این توکن بر اساس اتریوم و با استاندارد ERC20 طراحی شده است:

  • کیف پول تراست Trust
  • کیف پول سخت افزاری لجز
  • کیف پول سخت افزاری تریزور

 

اشتراک‌گذاری