۱۴۰۳/۰۲/۰۱
ارز دیجیتال ویوز waves چیست؟

ارز دیجیتال ویوز waves چیست؟

ارز دیجیتال ویوز waves چیست؟

ویوز (Waves) یک پلتفرم چند منظوره بلاکچین است که از موارد مختلف از جمله برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. Waves در ژوئن ۲۰۱۶ به دنبال یکی از اولین عرضه اولیه های کوین (ICO) صنعت ارز رمزنگاری شد و در ابتدا قصد داشت با افزایش سرعت، سودمندی و کاربر پسند بودن، در اولین سیستم عامل‌های بلاکچین پیشرفت کند. این پلتفرم دستخوش تغییرات مختلفی شده و ویژگی‌های جدید Spin-off را برای ایجاد طراحی اصلی خود اضافه کرده است.

توکن اصلی ویوز، WAVES است، یک توکن عرضه بدون پوشش که برای پرداخت‌های استاندارد مانند جوایز بلوکی استفاده می‌شود.

بنیانگذاران ویوز چه کسانی هستند؟

بنیانگذار Waves، یک دانشمند متولد اوکراین به نام الکساندر ایوانف (معروف به ساشا ایوانف) است. او قبل از ایجاد ویوز، در فضای ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می‌کرد و صرافی کوینومت (Coinomat) را ساخته بود. وی همچنین نسخه اولیه یک استیبل کوین به نام CoinoUSD، را که با دلار آمریکا گره خورده ، ایجاد کرده است. ایوانف به طور عمومی در پیشرفت ویوز فعال است و مصاحبه‌های مکرر در مورد سیستم عامل و روند گسترش صنعت بلاکچین انجام می‌دهد.

شرکت ویوز اکنون با بیش از ۱۸۰ کارمند در کشورهای مختلف از جمله مسکو و سوئیس در حال فعالیت است.

چه چیزی ویوز را منحصر به فرد کرده است؟

ویوز به عنوان یکی از اولین پیشنهادات در زمینه خود، تلاش کرد تا در پلتفرم‌های اولیه بلاکچین و محصولات پیشرفت کند. از همان ابتدا، هدف آن جلب نظر مشتریان تجاری آینده بود که به دنبال استفاده از بلاکچین برای بهبود فرایندها یا ایجاد خدمات جدید هستند.

ویوز با پشتیبانی از قرارداد هوشمند و توسعه DApp، اطمینان حاصل کرد که سرعت و سهولت استفاده از رقابت در آن زمان فراتر رفته است.

از آن زمان، محصولات دیگری از جمله Gravity، یک شبکه زنجیره‌ای، شبکه اوراکل و سیستم عامل غیرمتمرکز (DeFi) که بر پلتفرم Neutrino تمرکز دارد، ظاهر شده‌اند. Waves DEX یک ارز مبادله‌ای غیر متمرکز است.

در سال ۲۰۲۰، ویوز اعلام کرد که با انتشار توکن WAVES به عنوان استاندارد ERC-20، سیستم عامل آن با شبکه اتریوم قابل همکاری خواهد بود.

چه تعداد توکن WAVES در گردش وجود دارد؟

WAVES به عنوان یک توکن ثابت برای پلتفرم ویوز با ۱۰۰ میلیون توکن در دسترس است. ۸۵٪ از این توکن‌ها به مشارکت کنندگان در فروش، ۴٪ به شرکا و حامیان، ۹٪ به توسعه دهندگان و ۱٪ هر یک به حامیان اولیه و طرح‌های پاداش اختصاص یافته است.

امنیت شبکه ویوز چگونه است؟

ویوز از الگوریتم اثبات سهام (Proof Of Stake) استفاده می‌کند که با نام WavesNG شناخته می‌شود. این فناوری مبتنی بر Bitcoin-NG است (یک پیشنهاد مقیاس گذاری ارائه شده توسط Emin Gün Sirer، طرفدار مشهور بیت کوین و توسعه دهنده دانشگاه کرنل).

ویوز تأکید می‌کند که کد آن منبع باز است و به شما اعتماد و سهولت بیشتری در نگهداری نسبت به راه حل‌های سرمایه گذاری بلاکچین منبع بسته می‌دهد.

قیمت توکن WAVES

قیمت توکن WAVES در زمان نگارش این مقاله ۱۴.۰۸ دلار با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۹۹،۰۵۹،۶۲۰ دلار است. ویوز طی ۲۴ ساعت گذشته ۶.۵۶٪ افزایش قیمت داشته است و در حال حاضر در رتبه‌ی ۷۴ در سایت کوین مارکت کپ قرار دارد.

نمودار آخرین تغییراتقیمت توکن WAVES

  • waves
  • Waves
    (WAVES)
  • Price
    $۲۸.۸۹
  • Market Cap
    $۲,۸۹۵,۷۸۴,۶۳۴.۰۰

صرافی‌های مناسب برای خرید توکن WAVES

WAVES، به عنوان ارز رمزنگاری شده‌ای با بیش از چهار سال حضور در بازار، به طور گسترده‌ای در تعداد زیادی از صرافی‌ها قابل معامله است. در حال حاضر صرافی‌های برتر برای معاملات این توکن، صرافی‌ بایننسWaves Binance ، Huobi Global ، OKEx ، Upbit و FTX هستند.

کیف پول‌های مناسب برای نگهداری توکن WAVES

کیف پول‌های رسمی ویوز برای پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس، مک، آندروید و آی‌او‌اس ارائه شده است. همچنین از نسخه تحت وب این کیف پول نیز می‌توان استفاده کرد. صرافی غیرمتمرکز ویوز نیز برای مبادله آسان در کیف پول‌های رسمی آن تعبیه شده است. از دیگر کیف پول های مناسب برای این توکن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف پول تراست
  • کیف پول کوینومی
  • کیف پول اتمیک
  • کیف پول سخت افزاری لجر
  • کیف پول سخت افزاری تریزور
  • و …

بیشتر بخوانید: لیست بهترین صرافی های ایرانی برای خرید ارز دیجیتال

اشتراک‌گذاری