بورس سرمایه گذاری ایران

استاندارد ERC20 چیست؟

استاندارد ERC20 چیست؟

استاندارد ERC20 چیست؟

استاندارد ERC20 چیست؟

در روزهای نخستین ایجاد بلاکچین و قبل از وجود شبکه اتریوم، برای ساخت هر ارز دیجیتال می بایست بلاکچین آن ارز نیز طراحی می شد. با ساخت اتریوم و استانداردی که بلاکچین اتریوم ارائه داد، دیگر نیاز به ایجاد بلاکچین مستقل نبود و با استفاده از بلاکچین اتریوم و استانداردی که ارائه داد، ارز جدید ایجاد کرد.

استاندارد ERC-20 مجموعه ای از قوانین است که امکان ایجاد توکن جدید بر روی بلاکچین اتریوم را می دهد. توکن هایی که با استفاده از استاندارد ERC-20 ایجاد می شوند، مانند اتریوم بوده و بر روی تمام کیف پول هایی که از اتریوم پشتیبانی میکنند، قابلیت ذخیره سازی دارد.

به زبان ساده‌، ERC20 مجموعه‌ای از قواعد و مقرراتی است که به شما کمک می‌کند یک قرارداد هوشمند را به همراه توکن‌هایش بر بستر اتریوم بسازید. ERC کوتاه‌شده‌ی عبارت Ethereum Request for Comment است و عدد ۲۰ شماره‌ای بوده که به این درخواست تخصیص می‌شود.مشخصات توکن ها با استاندارد ERC-20 

قوانین استاندارد ERC20 چیست؟

در ادامه هر یک از قوانین ERC20 را بررسی خواهیم کرد، اما ابتدا با فیلدهای اختیاری این استاندارد شروع می‌کنیم. فیلدهای اختیاری استاندارد ERC20 شامل موارد زیر است:

برای مثال بازی فیلدهای اختیاری را به شکل زیر قرار می‌دهیم:

فیلدهای اجباری استاندارد ERC20 عبارتند از:

حالا با استفاده از این فیلدها  در استاندارد ERC20 می‌توانیم مشخص کنیم که:

توکن ها در استاندارد ERC20

تمامی توکن هایی که با این استاندارد ساخته می شوند از فاکتورهایی که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده کرده اند و از قوانین بلاکچین اتریوم پیروی می کنند.

بیشتر بخوانید : کیف پول تراست چیست ، آموزش استفاده از کیف پول تراست

خروج از نسخه موبایل