بورس سرمایه گذاری ایران

تتر چیست؟ USDT را بهتر بشناسید

تتر چیست؟ USDT را بهتر بشناسید

معرفی تتر ، قیمت و خرید تتر ، قیمت تتر همواره برابر با یک دلار آمریکا است. تتر را چگونه میتوانیم بخریم؟ کیف پول تتر

تتر چیست؟

تتر با واحد USDT را به عنوان دلار مجازی می شناسند. قیمت تتر همواره برابر با یک دلار آمریکا است. تتر با ثابت ماندن ارزش خود به در امان ماندن از نوسانات شدید بازارها کمک می کند. اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید نام تتر را شنیده اید. در ادامه به بررسی بیشتر این ارز دیجیتال میپردازیم.

تتر را میتوان به عنوان یکی از ده ها ارز دیجیتال ثابت یا استیبل کوین معرفی کرد. ارزهای دیجیتال استیبل تغییر در قیمت ندارند و همواره دارای قیمت مشخص هستند. این ارزها دارای پشتوانه هستند به عنوان مثال ارز تتر دارای پشتوانه تتر است به عنوان مثال در صورتی که از ۱۰۰۰ تتر صحبت میکنیم به میزان ۱۰۰۰ دلار در آمریکا برای آن ذخیره شده است.

تتر دو کاربرد کلی دارد:

تتر با ۸ میلیارد دلار ارزش بازار، پس از بیت کوین، اتریوم و ریپل (XRP) در رده چهارم بازار ارزهای دیجیتال تکیه زده است.

تتر را به راحتی میتوان در کیف پول نگهداری کرد و سرعت انتقال آن بسیار بالا است و همین دلیل آنرا برای معامله گران و انتقال پول جذاب کرده است.

شرکت آیفینکس (iFinex) مالک تشکیلات تتر و همچنین گرداننده صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس (Bitfinex) است. تتر ابتدا رسماً در سال ۲۰۱۴ با نام «Realcoin» عرضه شد و پس از مدت کوتاهی نام آن تغییر کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ یک ارز دیجیتال باثبات دیگر به نام «تتر گلد» (Tether Gold) عرضه کرد که دارای پشتوانه طلا است.

تتر چگونه کار میکند؟

ارز دیجیتال USDT در ابتدا روی لایه اومنی (Omni)، بستری روی بلاک چین بیت کوین، توزیع شد، اما اکنون روی بلاک چین‌هایی از جمله اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند هم عرضه می‌شود. این یعنی دسترسی به تتر بسیار آسان است و می‌توان آن را روی کیف پول‌های رسمی اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند (Algorand) ذخیره کرد.

واحدهای تتر نسبت به نیاز بازار و در دوره‌های زمانی مختلف از سوی شرکت آیفینکس تولید و به صرافی بیتفینکس وارد می‌شوند و سپس از آنجا توسط معامله‌گران به صرافی‌های دیگر می‌روند. بنابراین با این‌که تراکنش‌های USDT غیرمتمرکز است و روی بلاک‌ چین‌های بزرگی انجام می‌شود، توزیع واحدهای آن کاملاً متمرکز است و نمی‌توان آن را یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز نامید.

ویژگی های اصلی تتر

ثبات قیمت: قیمت تتر تقریباً معادل ۱ دلار آمریکا است؛ اما این موضوع همیشه صادق نیست و گاهی نوسانات بسیار کمی در قیمت این رمز ارز رخ می‌دهد. مثلاً گاهی قیمت آن به ۰.۹۸ یا ۱.۰۲ دلار آمریکا تغییر می‌کند که این موضوع به دلیل عرضه و تقاضای این رمزارز اتفاق می‌افتد.

دارای پشتوانه بودن: بنا بر ادعای شرکت سازنده تتر، تتر به وسیله ارزهای فیات مانند دلار، ذخیره نقدی و موارد مشابه پشتیبانی می‌شود.

شفافیت مالی: اطلاعات مربوط به ارزهای پشتوانه تتر به طور زنده قابل مشاهده و پیگیری است.

 تبدیل آسان به پول نقد: تتر به آسانی در صرافی‌ها، قابل نقد کردن به ارزهای فیات است.

امنیت: تکنولوژی بلاک چین محور تتر، امنیت انتقال پول به وسیله آن را تامین می‌کند. تمامی تراکنش‌های انجام شده در بلاک چین تتر نیز با استفاده از ابزارهای موجود از جمله وب‌سایت‌هایی مانند etherscan در دسترس است.

کیف پول تتر

تمامی کیف پول ها از تتر پشتیبانی میکنند و میتوان این ارز دیجیتال را به راحتی در کیف پول های مختلف نگهداری کرد. از جمله بهترین کیف پول های تتر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

نام نوع لینک دانلود/دسترسی
کیف پول مای‌اترولت نرم‌افزاری/تحت وب دسترسی
کیف پول کوینومی نرم‌افزاری دانلود
کیف پول تراست والت نرم‌افزاری دانلود
کیف پول لجر سخت‌افزاری فیزیکی – باید از فروشگاه‌های معتبر خریداری شود
کیف پول ترزور سخت‌افزاری فیزیکی – باید از فروشگاه‌های معتبر خریداری شود

قیمت و خرید تتر

همانطور که پیشتر اشاره شد قیمت تتر همواره ثابت و برابر با یک دلار آمریکا است و به همین دلیل بسیاری از معامله گران از این ارز دیجیتال پایه به عنوان مبنای معاملات خود استفاده میکنند. برای خرید تتر میتوانید از صرافی های خارجی و داخلی اقدام کنید. تمامی صرافی های داخلی از این ارز دیجیتال پایه پشتیبانی میکنند.

خروج از نسخه موبایل