بورس سرمایه گذاری ایران

شبکه ترون Tron و ارز ترونیکس TRX چیست؟

شبکه ترون و عملکرد آن

شبکه ترون و عملکرد آن

شبکه ترون و عملکرد آن

نحوه‌ کار شبکه‌ ارز دیجیتال ترون یکی از پیچیده‌ترین شرایط را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد. با توجه به عدم امکان استخراج آن، سیستم از روش دیگری برای اثبات دارایی‌ها با عنوان الگوریتم اثبات سهم نمایندگی شده استفاده می‌ کند. در این سیستم افراد عضو در شبکه و کسانی که ترون خریداری نموده‌اند تحت شرایطی خاص مانند پرداخت ۹۹۹۹ ترون به شبکه می‌توانند به عنوان یکی از ۲۷ نماینده حق رأی در شبکه فعالیت کنند. این افراد تنها کسانی هستند که امکان تولید بلاک را در شبکه ترون خواهند داشت. انتخاب از روش رأی‌گیری نیز به این دلیل است تا انحصارطلبی در این شبکه به حداقل ممکن برسد. از طرفی عدم پشتیبانی آن از ماینینگ نیز به دلیل کاهش مصرف انرژی ناشی از روش‌های معمول امروزی است.

معماری شبکه ترون و ارز دیجیتال ترون

ترون در معماری خود برای غیرمتمرکز کردن کل سیستم از سه لایه‌ مختلف بهره می‌برد. لایه‌ ذخیره‌سازی، هسته و لایه‌ کاربردی سه لایه‌ معماری شبکه ترون را تشکیل می‌دهند. لایه‌ ذخیره‌سازی و هسته در نقش برنامه‌ریز و مدیریت کل شبکه ظاهر می‌شوند. زبان اصلی برنامه‌نویسی این لایه‌ها جاوا است که گویا قرار است با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی نیز ادغام شود. لایه‌ کاربردی نیز برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و شخصی‌سازی کیف پول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لایه سطحی‌ترین لایه شبکه ترون محسوب می‌شود.

نودها در شبکه‌ ترون

نودها در این شبکه با وظایف مشخص تعریف ‌شده‌اند. نود اصلی نودهای شاهد نماینده ارشد می‌باشند. این نودها که به فول نودهای SR شهرت دارند وظیفه‌ تائید تراکنش‌ها و توسعه‌ بلاک‌ها را بر عهده دارند. الگوریتم بسیار خاص و ویژه‌ای برای اثبات سهم در این نود طرح‌ریزی شده است. دومین نود شبکه ترون فول نود است که آن هم در نقش انتشاردهنده تراکنش‌ها و بلاک‌ها ظاهر می‌شود. در نهایت نود سالیدیتی استعلام گیرنده API ها و همگام کننده بلاک‌های قطعی است.

استاندارد TRC-10 و TRC-20 چیست؟

مانند اتریوم با ترون می‌توانید قرارداد هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز و توکن بسازید. دو استاندارد ایجاد توکن در ترون به نام‌های TRC-10 و TRC‌-۲۰ وجود دارد. وب‌سایت رسمی ترون درباره این دو مفهوم می‌نویسد:

استاندارد TRC-10 بدون استفاده از ماشین مجازی ترون (TVM) توسط بلاک چین ترون پشتیبانی می‌شود. از سوی دیگر TRC-20 استانداردی است که برای قراردادهای هوشمند ترون با استفاده از ماشین مجازی ترون (TVM) کاربرد دارد. این استاندارد از نظر ساختاری با ERC-20 قابل قیاس است. توکن‌های TRC-10 می‌توانند با هزینه ۱۰۲۴ واحد TRX روی شبکه ترون صادر شوند. برای ساخت این نوع توکن نیاز به دانش برنامه نویسی خاصی نیست.

یکی از شناخته شده ترین توکن‌هایی که تاکنون روی ترون ساخته شده است، توکن بیت تورنت (BTT) است. این توکن از نوع TRC-10 است. برای قراردادهای هوشمند پیشرفته باید از استاندارد TRC-20 استفاده شود.

مزایای ارز دیجیتال ترون

تراکنش‌های ارزان

هزینه تراکنش ترون تقریباً صفر است. در بسیاری از شبکه‌ها برای انجام تراکنش باید هزینه پرداخت شود، اما ترون هزینه‌ بسیار کمی دارد که حدود ۰.۰۰۰۰۰۵ دلار به ازای هر تراکنش است.

امکان حجم بالای تراکنش

سیستم ترون این امکان را فراهم می‌کند تا تراکنش‌ها بدون محدودیت انجام شوند. همچنین، این سیستم قادر است حدود ۱۰۰۰ تراکنش را در ثانیه مدیریت کند (در مقایسه با رقیب خود اتریوم که حدود ۱۵ تراکنش در ثانیه را انجام می‌دهد).

پشتیبانی و محبوبیت

صحبت‌های زیادی در خصوص ترون شنیده می‌شود که عمدتا به دلیل بنیان‌گذار آن جاستین سان است که یکی از افراد تحت حمایت جک ما (JackMa)، بنیان‌گذار علی بابا است. همچنین این پلتفرم در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از راه‌اندازی‌اش، در بسیاری از صرافی‌ها مورد معامله قرار گرفت و کاربران زیادی را به خود اختصاص داد. پشتیبانی از ترون بسیار عظیم بوده و در حال حاضر تعداد کاربرانش حدود یک میلیون نفر گزارش شده ‌است.

معایب ارز دیجیتال ترون

عرضه‌ بسیار زیاد

این امر به منظور پایین نگه داشتن قیمت‌ کوین و حمایت از پذیرش گسترده این پروژه انجام شده‌ است، اما دارای اثرات وارونه‌ای نیز هست و بسیاری از کاربران با این ویژگی “قیمت پایین و عرضه‌ بالا” راحت نیستند.

نحوه خرید ترون چگونه است؟

برخلاف بسیاری دیگر از انواع ارزهای دیجیتال دیگر امکان استخراج این ارز دیجیتال توسط کاربران وجود ندارد. تراکنش‌های این ارز دیجیتال با استفاده از الگوریتم DPoS انجام می‌شوند. تمام توکن‌های ارائه شده برای این ارز دیجیتال ۱۰۰.۸۵۰میلیارد واحد می‌باشد که ۷۱ میلیارد آن در حال گردش است. یک نکته‌ مهم هم در خرید ارز دیجیتال ترون این است که در حال حاضر نمی‌توانید این ارز را به صورت مستقیم و با پول فیات مانند ریال و دلار بخرید. برای این کار ابتدا باید اقدام به خرید ارزهای دیجیتال دیگری مانند بیت کوین، اتریوم و یا تتر نموده و سپس در پلتفرم‌های مبادله، اقدام به مبادله‌ آن‌ها با ترون کنید. بعد از پایان مراحل خرید نیز ترون خریداری شده به کیف پول شما برگشت داده خواهد شد و می‌توانید از آن برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و یا بلندمدت بهره ببرید. امکان خرید ارزهای دیجیتال رایجی مانند بیت کوین و تتر نیز از طریق صرافی‌های داخلی برای کاربران ایرانی وجود دارد. همچنین میتوانید از صرافی های معتبر بین المللی اقدام به خرید این ارز دیجیتال کنید:

قیمت گذاری ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال بر اساس میزان عرضه و تقاضا انجام می‌شود. رشد این ارز نیز بر این اساس می‌باشد. نکته‌ی مهمی که درباره‌ ترون و مقایسه‌ آن با سایر ارزهای دیجیتال باید بدانید، میزان ترون عرضه شده است. همانطور که اشاره کردیم این ارز دیجیتال با تعداد کوین‌های بسیار بالا عرضه شده و دلیل اصلی کم بودن قیمت فعلی آن نیز همین تعداد کوین‌های بالای آن است.

ترون با عرضه اولیه خود در سال ۲۰۱۷ تنها قیمتی معادل ۰.۰۰۱۹ دلار بود و در تاریخ انتشار این مقاله قیمت آن به ۰.۰۶۰ دلار رسیده است. ترون با حجم بازاری معادل ۴.۴ میلیارد دلار توانسته است رتبه ۲۲ بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص بدهد و در یک سال گذشته در محدوده Low:$0.01071 و High:$0.06829 نوسان قیمت داشته است.

شبکه ترون و عملکرد آن ، معماری شبکه ترون و ارز دیجیتال ترون ، استاندارد TRC-10 و TRC-20 چیست؟ ، مزایای ارز دیجیتال ترون

خروج از نسخه موبایل