۱۴۰۳/۰۱/۱۰
قیمت اتریوم از گذشته تاکنون

قیمت اتریوم از گذشته تاکنون

قیمت اتریوم از گذشته تاکنون

اتر ارز دیجیتال شبکه اتریوم است، شبکه اتریوم به ماینرهای شبکه اتر به عنوان پاداش میدهد و برای فعالیت در شبکه اتریوم باید اتر به عنوان کارمزد پرداخت کنید. هرچه میزان اعتبار شبکه اتریوم افزایش یابد، قیمت اتر نیز بیشتر میشود. در سال ۲۰۱۴ اتریوم با جذب سرمایه بنیاد اتریوم، حدود ۷ میلیون اتر با قیمت هر واحد ۰.۳ دلار را پیش فروش کرد. در زمان نگارش این مطلب قیمت اتریوم سقف تاریخی خود را زده و به حدود ۲۰۳۶ دلار رسیده است و این بدین معنی است که در صورت سرمایه گذاری بر روی اتر از ابتدا تاکنون میتوانستید سود بسیار زیادی را کسب کنید.

نمودار اتریوم

نمودار اتریوم

تاریخچه قیمت اتر را میتوان به دو قسمت تقسیم کرد، قبل و بعد از ژانویه ۲۰۱۸!

تاریخچه قیمت اتر

تا ژانویه ۲۰۱۸ روند قیمت اتریوم (به‌جز در مقاطعی) به‌شدت صعودی بود. اتر سال ۲۰۱۷ را با ۸ دلار آغاز کرد و تا ژانویه ۲۰۱۸، یعنی کمی بیشتر از یک‌سال، به بالاترین قیمت تاریخ خود، ۱۴۰۰ دلار رسید. با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که اتریوم در این یک‌سال حدود ۱۷۰۰۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

پس از رسیدن به اوج قیمت در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۸، همه چیز برای اتر تغییر کرد. این ارز دیجیتال با سقوط آزادی وحشتناک در کمتر از یک سال بیش از ۹۲٪ ارزش خود را از دست داد و تا مدت‌ها در رسیدن به سطوح ۳۰۰ دلار هم ناتوان بود. البته در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تمام بازار ارزهای دیجیتال درگیر سقوط شد، اما برای اتریوم که خیلی‌ها پشت‌سرگذاشتن بیت کوین را برایش متصور بودند، این سقوط ملموس‌تر بود. در سال ۲۰۲۰، قیمت اتریوم کمی احیا شد و در تاریخ نگارش این مقاله قیمت اتریوم از ۲۰۳۰ دلار عبور کرده است و براساس تحلیل ها قیمت اتریوم شاهد رشدهای بیشتری خواهد بود.

اتریوم با ارزش بازار ۲۰۸ میلیارد دلاری دومین بازار بزرگ در ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است و سهم ۱۱.۹ درصدی از کل بازار رمز ارزها را داراست. هر واحد اتریوم در تاریخ نگارش این مقاله ۱۸۰۸ دلار می باشد که معادل ۴۵ میلیون تومان است. تعداد کل واحد اتریوم در حال گردش ۱۱۵ میلیون می باشد. سهم صرافی EtherFlyer با سهم %۷.۲۸ از حجم معاملات روزانه، بیشترین سهم را در معاملات اتر به خود اختصاص داده است. قیمت اتر را میتوان در کوین مارکت کپ مشاهده نمایید.

یک هفته یک سال دو سال
۱۵.۴۶% ۷۹۹.۵۹% ۱,۲۵۱.۸۶%

برای خرید اتر میتوانید از بهترین سایت های ایرانی اقدام کنید.

اشتراک‌گذاری